Ohjeita yritysmuuttoon


Onnistunut muutto alkaa hyvästä suunnittelusta. Kun suunnittelet yritysmuuttoa, pyydä asiantuntijamme arviokäynnille. Arviokäynnillä käydään läpi aikataulut, tilat, kalusteet ja toiveesi muuton suhteen. Arviokäynti kestää 30–60 minuuttia, ja teemme sen veloituksetta.

Tilaa arviokäynti tästä.

Arviokäynnin jälkeen teemme muuttosuunnitelman ja tarjouksen. Muuttosuunnitelmassa ajoitetaan muutto liiketoiminnan kannalta sopivaan aikaan ja aikataulutetaan tarkasti muuton eri vaiheet. Pyrimme aina toteuttamaan yritysmuutot niin, ettei yrityksen toiminta keskeydy. 


Muuton projektipäällikkö

Niemen muuton projektipäällikkö vastaa muuttosuunnitelman tekemisestä, muokkaamisesta ja toteuttamisesta yhdessä asiakkaan kanssa. Hän toimii yhteyshenkilönä kaikissa muuttoon liittyvissä asioissa ja vastaa siitä, että aikataulussa pysytään. 

Muuton projektipäällikkö järjestää muuttopalaverit muuttavien yksiköiden kanssa, ja tuottaa niissä tarvittavat materiaalit. Hänen kanssaan sovitaan mahdollisista lisätöistä, ja hän koordinoi tarvittaessa myös turvallisuus- ja ICT-asioita ja sopii siivouksista yhteistyökumppanin kanssa.

Muuton projektipäällikkö voi hoitaa myös uudiskalustuksen valvonnan, vastaanoton ja hyväksynnän. Onpa joskus etukäteen varmistettu myös hissien toiminta projektin aikana.

Projektin päätteeksi muuton projektipäällikkö tekee kattavan yhteenvedon koko projektista, ja raportoi muuton aikana muuton edistymisen lisäksi kuluista, kierrätyksistä ja mahdollisista poikkeamista.  


Palvelumme yritysmuuttoasiakkaille

Pakkaus ja suojaus

Yritysmuutoilla käytetyt kulkureitit (lattiat, karmit, hissit) kannattaa suojata mahdollisten kolhujen varalta huolellisesti. Suojauksen voi ostaa meiltä palveluna.

Ammattitaitoiset muuttajamme voivat pakata ja purkaa esimerkiksi keittiöiden, edustustilojen tai varastojen irtaimen. 

Siirrot ja kuljetukset

Siirrämme turvallisesti kalusteiden ja irtaimen lisäksi myös esimerkiksi monitoimikoneet, serveriräkit ja niiden varavirtalaitteet. Myös painavien esineiden, esimerkiksi kassakaappien siirto onnistuu. Meillä on paljon kokemusta myös arvoesineiden ja luottamuksellisten dokumenttien siirroista, ja käytössämme on lukittavien muuttokaappien lisäksi myös lukittavia muuttolaatikoita. Tarvittaessa voimme käyttää muutolla vain turvallisuusselvitettyjä muuttajia. 

Asennukset

Ammattitaitoiset asentajamme osaavat kalusteasennukset ja esimerkiksi pöytien kansien vaihdot ja läpiviennit. Voimme tehdä myös työpöytien johdotukset (pöydän alla) ja työasemakytkennät (pöydän päällä) käyttövalmiiksi. Teemme seinä- ja kattokiinnitykset mm. näytöille, puolapuille, tauluille ja akustoelementeille.

Lähes jokaisella muutolla siirrämme ja asennamme puhelinkoppeja ja vetäytymistiloja. Olemme Frameryn valtuuttama asennuskumppani. 

Kalusteet

Usein muuton yhteydessä inventoidaan vanhat kalusteet ja hankitaan uusia. Me voimme hoitaa toimistokalusteiden inventoinnin ja kalusteiden merkinnät. Myös kalusteiden huolto ja tekstiilipesut onnistuvat. Verkostomme kautta voimme tarjota uusia ja käytettyjä toimistokalusteita.

Kierrätys

Ylimääräiset kalusteet kierrätämme asianmukaisesti. Hyväkuntoisille kalusteille tarjoamme kumppanimme kautta jälkimarkkinan. Teemme kierrätyksestä erillisen tarjouksen muuttotarjouksen yhteydessä.  

Muuton yhteydessä toimitamme lähtösoitteeseen riittävän määrän kierrätyspisteitä, joissa on erilliset säiliöt tietosuojapaperille, sähkö- ja elektroniikkaromulle (SER), kartongille, kirkkaalle muoville, sekajakeelle ja myös lahjoituksille, jos niin halutaan.

Muut palvelut

Meillä on lämmintä, vartioitua varastotilaa jokaisessa toimipisteessämme. Voimme tarvittaessa välivarastoida kalusteet esimerkiksi remontin ajaksi.

Teemme muutoille tarvittaessa katualuevaraukset, ja voimme hoitaa myös erikoisnostot, vartioinnin ja loppusiivouksen. 

Kaikki muutot toteutamme fossiilittomalla kalustolla. Meiltä löytyy varmasti riittävästi muuttajia ja kalustoa isompaankin muuttoon: Niemen punainen ei lopu kesken. 

Suunnitteletko yritysmuuttoa? Tilaa maksuton arviokäynti tästä.