Olemme koonneet yhteen omat osaajamme sekä monipuolisen ja laadukkaan kumppaniverkoston, jonka avulla tarjoamme laajasti apua työympäristömuutoshankkeisiin yhden luukun periaatteella.
Innoitus kokonaispalvelun tarjoamiseen on syntynyt käytännön kokemuksen ja havaintojen kautta. Olemme lukuisten projektien myötä käytännön työssä huomanneet, miten erilaiset hankkeen aikaiset yhteensovituksen puutteet konkretisoituvat käyttöönottovaiheessa. Monelta murheelta, sekaannukselta ja lisätyöltä olisi vältytty, mikäli asiat olisi suunniteltu aiemmin ja oikeat henkilöt olisivat silloin istuneet saman pöydän ääressä.
Yleensä työympäristömuutokseen ryhtyvässä yrityksessä hankkeen projektipäälliköksi nimitetään yrityksen sisältä henkilö, jolla ei välttämättä ole työympäristömuutoshankkeen vaatimaa osaamista, aiempaa kokemusta tai riittävästi aikaa. Hänellä ei siksi mitenkään voi olla ymmärrystä kaikista työympäristömuutokseen liittyvistä asioista. Käytännössä hän hoitaa usein asioita oman toimensa ohella yksi kerrallaan, sitä mukaa kun ne tulevat eteen. Siksi asiat nousevat esiin liian myöhään ja suunnitteluprosessiin tulee viivästyksiä. Joskus muutosprosessia ohjaa suunnittelutoimisto, mutta asiakkaalle jää silloinkin paljon asioita huolehdittavaksi, selvitettäväksi ja päätettäväksi. Tartuimme tähän haasteeseen ja ratkaisuksi tarjoamme Niemi Työympäristömuutos-palvelua.
Työympäristömuutos-palvelumme kattaa tarvittaessa koko työympäristömuutoshankkeen toteutuksen ja projektinjohdon. Kauttamme järjestyvät kaikki hankkeen vaiheet, niin työympäristön kartoitus, kehitys, suunnittelu ja toteutus sekä käyttöönotto, tarvittaessa vaikka tupaantuliaisia myöten. Mitä aikaisemmin pääsemme mukaan hankkeeseen, sitä paremmin voimme huomioida, aikatauluttaa ja yhteensovittaa kaikki tarpeelliset asiat ja tehtävät.
Meihin kannattaa siis olla yhteydessä heti, kun herää ensimmäinen ajatus muutostarpeesta.
Työympäristöasiantuntija-taustaiset projektipäällikkömme ymmärtävät työympäristömuutoshankkeen kokonaisuuden ja siihen liittyvät asiat. Projektinjohdosta vastaa tarpeen mukaan yksi henkilö tai tiimi, jolla on laajempaa osaamista. Kokoamme projektinjohdon aina asiakkaan tarpeen mukaan. Asiakkaalle on nimetty projektipäällikkö, joka toimii yhteyshenkilönä ja vie projektia hallitusti eteenpäin.
Projektipäällikkömme aikatauluttaa koko hankkeen, siihen liittyvät erilaiset aliprojektit, päätettävät asiat sekä henkilöstön osallistamisen ja viestinnän kriittiset pisteet – olipa kyseessä nykyisen tilan uudelleenjärjestely tai muutto uusiin tiloihin. Toimimme asiakkaan apuna ja edunvalvojana koko työympäristömuutoshankkeen ajan. Johdamme asiakkaan puolesta hankkeen kehittämis- ja suunnittelutyöstä vastaavaa projektitiimiä, ja tuomme asiat oikea-aikaisesti päätettäviksi. Tämä toimintamalli säästää asiakkaan aikaa, helpottaa asiakkaan työtä ja antaa asiakkaalle mahdollisuuden keskittyä omaan liiketoimintaansa.
Koko työympäristömuutoksen keskittäminen yksiin osaaviin ja käytännönläheisiin käsiin, Niemi Työympäristömuutos-palveluille, sujuvoittaa projektia ja säästää lisätyön ja selvittelyiden aiheuttamia kustannuksia.
Kokoamme verkostostamme asiakkaan tarvetta parhaiten palvelevan projektitiimin. Asiakkaan mahdolliset sopimuskumppanit otamme tietenkin mukaan. Työympäristön kartoitus- ja kehitysvaiheeseen tarjoamme tarvittaessa apua muun muassa yrityskulttuurin, johtamisen ja työnteon tapojen kehittämiseen ja muutosjohtamiseen. Työympäristömuutoshankkeeseen voi liittyä erilaisia kehitysprojekteja ja aliprojekteja, esimerkiksi toimintatapojen lean, IT-ratkaisujen, vastuullisuuden ja moninaisuuden kehittäminen. Tarkastelemme asioita käyttäjälähtöisesti kokonaisuutena tilaratkaisun ja siihen liittyvien virtuaalisten ratkaisujen näkökulmasta. Verkostoistamme löytyy huippuluokan asiantuntijoita erilaisiin ja eri kokoisiin kehittämistarpeisiin. Suunnitteluvaiheeseen tarjoamme työympäristökonseptin kehittämistä, osallistavaa suunnittelua ja tilasuunnittelua, jossa huomioidaan tilan käyttäjän ja kiinteistön omistajan tarpeet sekä vastuullisuus ja kiertotalous. Käyttöönottovaiheeseen tarjoamme muun muassa logistisia palveluita, kalusteiden välivarastointia sekä muutto- ja asennuspalveluita. Osaajissamme on eri suunnittelualojen edustajia ja asiantuntijoita monipuolisiin tarpeisiin. Voimme tarvittaessa hoitaa koko hankkeen valvontoineen ja toteutuksineen avaimet käteen periaatteella.
Tarvittaessa toteutamme hankkeen helposti leasing-sopimuksella, jolloin henkilöstön lisäksi myös kassanhallinta voidaan ohjata liiketoiminnan kannalta olennaisiin asioihin.
Onko teillä tarvetta työympäristönmuutokselle?
Ota yhteyttä Niemi Työympäristömuutos-palveluun (henna.lehtinen@niemi.fi), kartoitetaan teille sopiva palvelukokonaisuus.